Wednesday, December 30, 2009

Swiss Garden Golf Resort & Spa, Damai Laut Lumut

11/12/09 ari tu aku & family pegi bercuti kat Swiss Garden Golf Resort & Spa Damai Laut.... actually nie le kite org punya honeymoon setelah 3 tahun berkahwin hehehe.... bukan ape dulu x sempat nak pegi honeymoon sekarang je kebetulan dah ada rezeki maka pegi lah kami 3 beranak bercuti-cuti Mesia.....

Best... walaupun sesat mase nak pegi aritu.... actually dengan umah mak mentua aku dekat je, kite org dah betul masuk jalan mula2 tu tp cam x yakin sbb dalam pala otak asyik ingin kat Lumut je sbb nama resort tu ade perkataan "Lumut" so ingat kat Lumut le rupe2 nye kat jalan nak pegi Pulau Senangin.... ape lagi patah le balik.....

Nak masuk ke resort nie kalau org yg x penah pegi macam aku le hehehe..... (En. Suami sebenarnya dah penah pegi tp 6, 7 tahun yg lepas so dia dah x berape ingat dah jalannye) mesti x yakin sbbnye masuk hutan dan jalan dia bengkang-bengkok, kiri kanan ladang kelapa sawit la, ladang dragon fruit and paya bakau siap ada kera lagi kiri kanan jalan pendek katanye dalam hutan la.....

So bile jumpe je resort tu baru senang ati hihihi.... sib baik dalam perjalanan Muiz tido so senang le sikit kalau x penat aku di buatnye.....sampai je terus p daftar tp kena tunggu lak sbb bilik xde kosong hampeh tul!!! Muiz dah merengek-rengek nak mandi swimming pool sbb dari front office leh nampak swimming pool kat bawah.....

Tp really tempat nie memang cantik walaupun dalam utan.... tp sayang aku x snap gambo sekeliling hotel sbb teruja sangat dapat pegi cuti hahahaha sian je kan bunyinye.... malam tu aku cakap kat En. Suami kite makan je la kat hotel sbb nak kuar balik x sanggup teman jauh lak tu dan sepanjang jalan even sampai jalan besar xde gerai untuk makan.... xpe la aku kata kat En. Suami sekali sekala makan mahal kat hotel bukan selalu pun....

Malam tu kami makan international buffet, kenalah sorang RM52.... ok gak le makanan dia siap ada live band lagi hehehe.... sok tu lak lepas mandi kat swimming pool kami kuar pegi Lumut saje jalan2, tetiba je aku ajak En. Suami pegi Pangkor , beli tiket terus naik bot.... x pegi mane pun kita org jalan2 kat pekan pangkor tu je beli belah sikit pastu terus balik Lumut..... Muiz pun dah buat hal sbb penat.... beli KFC tapau, terus balik resort.... malam tu makan kat bilik....

Ari Ahad 13/12/09 check out terus balik umah mak mentua.....malam tu balik KL penat sungguh....

Ape2 pun inilah percutian yg best sekali..... betapa "Indahnya Kehidupan Ini"

Insyaallah jika ada rezeki kami akan pegi bercuti-cuti Mesia lagi.... yebadabeduuuuuu.....

0 comments: