Wednesday, December 16, 2009

Kenduri Kawin

Nie gambar mase kenduri kedua-dua belah. Rumah aku warna purple.

Tanggal 29 November aritu adik aku selamat melangsungkan perkahwinannye.... aku sebagai kakak pengantin memang busy giler... first time aku buat cup cake untuk gift pada tetamu. Bayangkan kena buat dalam 500 biji tp sorry le terlupa lak nak amik gambar sebab tengah sibuk and then risau pun ada sempat ke nak siapkan cup cake nie.... oh ye! kalau nak tengok gambar cup cake nie tp x clear le kat atas tu yang dengan kek love besar hehehe.... aku bagi untuk tetamu xde le letak buttercream tu, kosong je.... mane sempat nak decorate2 semua. Kek love besar tu aku buat sendiri hehehe.... coklat cake kukus....

Sebelum balik kg aku dah siap buat check list takut ada barang2 yg tertinggal tp hampeh ada gak yg tinggal . Nasib baik adik aku belum balik lg so mintak dia bawakkan barang2 yg tertinggal tu.... pastu ape lagi aku pun sibuk le buat cup cake, sib baik ramai yg tolong packing kan cup cake tu semua..... aku ngan kakak ipar tidur kul 3.30 pagi nak siapkan packing....

Pagi ari kejadian tu lepas je sembahyang subuh terus buat buttercream untuk kek. Siap je kek tu aku pun terus masak ikan 3 rasa untuk hidangan pengantin, caye? mak aku leh suruh aku masak untuk hidangan pengantin..sib baik satu jenis je huh! nyaris le kakak ipar aku ada, dia le tolong gorengkan ikan, udang semua...kalau nak harapkan aku memang x sempat le jawabnye... Tq kak Lin.... siap masak aku terus siap2 sebab nak kena jadi cameraman lak untuk majlis berendoi anak adik aku "Hairul Darwish Mikhail". Hemmm...memang penat sungguh tp xpe la bukan selalu....

Alhamdullillah masa ari kenduri semua berjalan lancar, cuaca pun ok, panas.... sian anak aku terpaksa buat hal sendiri sbb mama dengan ayah dia sibuk sangat.... Abis je kenduri semua x sihat hihihi.... demam, baik yang kecik sampai le yg beso.... aku lak dengan demam pas tu suara pun hilang, mengalahkan orang berkaraoke hahahaha.....

Ape2 pun inilah Indahnya kehidupan......

0 comments: